Over Patricia

Patricia Stuivenberg is geboren op 11 juni 1983 in Den Haag, Is getrouwd met Thomas en heeft twee zoons (Thijmen van augustus 2014 en Olivier uit september 2016).

Eigenschappen: 

  • Sporten: hardlopen, fitness, hockey, yoga.

  • Mooiste persoonlijke sportmomenten: beklimmen Kilimanjaro, halve marathon CPC, twee keer Dam tot Dam.

  • Betrouwbaar, enthousiast toegewijd en doelgericht.

  • Goede afspraken maar vooral een fijne samenwerking met klanten vind ik belangrijk.

  • Goed in het omzetten van ingewikkelde informatie naar een heldere boodschap.

  • Ik doorzie snel het grotere plaatje in een project of onderneming.

  • Lay-out tic: ik kan slecht tegen onbewerkte of lelijke documenten.

  • Naast mijn passie voor sport heb ik een brede interesse en houd ik van fotografie en reizen.

De afgelopen jaren heb ik mij gespecialiseerd in het geven van strategisch advies in met name Consumer en Sport PR. Een groot deel van mijn ervaring deed ik onder andere op in mijn vorige functie als Senior Account Manager bij PR-bureau Edelman, een groot internationaal communicatiebureau, in Amsterdam. Hier heb ik meer dan vijf jaar diverse A-merken als Nike (Running & Football), Twitter, FOX, Beiersdorf (o.a. NIVEA), Heineken en DPD geadviseerd en onder mijn hoede gehad. Als client lead was ik verantwoordelijk voor het ontwikkelen en organiseren van strategische campagnes en projecten voor nationale en internationale klanten en stuurde ik account teams aan. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor Zeno Group, Edelman’s organisatie voor conflicterende merken. 

Sport is altijd mijn grote passie geweest. Vroeger als kind heb ik altijd veel gesport en ook nu sport ik geregeld met veel plezier. Het is bij Edelman waar de basis is gelegd voor mijn keuze om ook op professioneel vlak bezig te zijn met de liefde voor sport. Toen ik in 2015 besloot als zelfstandige aan de slag te gaan hoefde ik niet lang na te denken en besloot ik dat ik mijn kansen wilde zoeken in de sportindustrie.

In 2001 begon ik aan de Hogeschool InHolland, Rotterdam met de studie communicatie. De meewerkstage liep ik op de marketingafdeling bij KPN en mijn afstudeerstage bij Randstad. Na deze studie met goed gevolg te hebben afgerond, besloot ik een master Media & Journalistiek te doen aan de Erasmus Universiteit. Het idee voor mijn afstudeerscriptie ’Educatie in soapseries’ kreeg ik in Zuid-Afrika waar soaps vaak het doel hebben om ingewikkelde of gênante onderwerpen uit te leggen en bespreekbaar te maken. Op de Universiteit van Stellenbosch voltooide ik het laatste deel van mijn masteropleiding met veel reizen door Zuidelijk Afrika tussendoor. 

Tijdens mijn studie werkte ik als webredacteur en ondertitelaar bij regionale nieuwszender RTV Rijnmond in Rotterdam. Mijn eerste baan na mijn studie was bij Endemol waar ik verantwoordelijk was voor de content op de online platforms voor Goede Tijden Slechte Tijden en Onderweg Naar Morgen. Anderhalf jaar later in januari 2010, begon ik bij Edelman.