1. STORYTELLING

Alle communicatie en promotie van een (nieuw) product of imago, dienst of onderneming, begint met een goed verhaal. Waar sta het voor, hoe wil je de doelgroep bereiken en wat is je boodschap. Een goed verhaal is essentieel voor je bedrijf. Mensen kopen namelijk niet meer wat je doet, maar waarom je dit doet. Een goed persoonlijk verhaal zorgt voor een essentiële verbinding.

Het startpunt hiervan is het opstellen van een hoofdboodschap. Dit bevat naast de missie en visie van de onderneming, ook antwoord op de vragen wie, wat, hoe en waarom. Deze onderdelen, onderbouwd met bewijspunten, vormen het verhaal, de kernboodschap en de elevator pitch. Dit alles is de kern van elke communicatie-uiting die consistentie waarborgt.

 

 

2. STRATEGIE

Als het verhaal duidelijk is, wordt een passende communicatie -en mediastrategie gemaakt. Dit geeft antwoord op de vraag hoe het verhaal bekendheid kan krijgen met een strategische, passende, creatieve aanpak om zo de juiste doelgroep te bereiken. Dit vormt de rode draad van alle communicatie van een merk of bedrijf. In de strategie komt onder meer het volgende aan bod:

  • Bedrijfsdoelstellingen

  • Communicatiedoelstellingen

  • Insights

  • Aanpak

  • Positionering / insteek / tone of voice

  • Doelgroep

  • Inzet communicatiemiddelen

  • Planning

  • Budget

  • Next steps

 

 

3. EXECUTIE

De ontwikkeling van slimme passende content, het opzetten van innovatieve samenwerkingen, bedenken van activaties en de inzet van de juiste (media)partners. Het zijn essentiële onderdelen ter ondersteuning van een strategie voor het vertellen van een verhaal. Ook aan de executie kan ik bijdragen. Denk hierbij aan de volgende opties:

  • Reputatiemanagement, positionering & messaging

  • PR en thought leadership

  • Crisiscommunicatie & issuemanagement

  • Productintroducties & merkactivaties

  • Opbouwen en onderhouden van mediarelaties en press office

  • On –en offline contentontwikkeling

  • Copywriting

  • Persbegeleiding tijdens events of andere (pers)momenten

  • Projectmanagement