Athletic Stories
“Sports Talk that Matters”
Sport is altijd mijn grote passie geweest. Vroeger als kind heb ik altijd veel gesport en ook nu sport ik geregeld met veel plezier. Toen ik in 2015 besloot als zelfstandige aan de slag te gaan hoefde ik niet lang na te denken en besloot ik dat ik mijn kansen wilde zoeken in de sportindustrie. Onderwerpen binnen de sportwereld die mij vooral interesseren zijn de stimulering van sport in het algemeen, de gelijke aandacht voor de prestaties tussen mannen en vrouwen en de invloed die sport heeft op onze gezondheid.
De jaren hiervoor werkte ik bij Edelman, het grootste marketingcommunicatiebureau ter wereld, waar ik het Nike account onder mijn hoede had. Ik heb mooie projecten voor hen mogen promoten. Meerdere introducties van het Nederlands elftal shirt, de women’s only Run: We Own the Night in Amsterdam, Ronaldo ontmoet in Madrid, crisissituaties begeleid en vele vele interviews en trainingen opgezet met atleten ter ere van productintroducties. Een geweldige tijd, waar ik veel van heb geleerd.
Deze en alle andere mooie (sport)projecten hebben ervoor gezorgd dat ik de motivatie vond om mijn droom in vervulling te laten gaan: mijn eigen bedrijf te starten. Ik heb projecten kunnen doen waar ik voor de start als zelfstandige alleen maar durfde te dromen. Zoals: de opening van een nieuw flagship store van Nike in Parijs, de marketing de UFC in Nederland, samenwerken met het Nederlands Handbalteam voor SportVibes, PR voor de opening van een yogaschool en de samenwerking met vele PR-bureaus.
Het is mijn doel om mijn stempel te blijven drukken op de communicatie binnen de sportindustrie door mooie samenwerkingen aan te (blijven) gaan met interessante klanten en andere partners binnen de sportwereld. Dit alles vanuit het uitgangspunt om verhalen te vertellen die ertoe doen, die bijdragen aan de sport en misschien wel zorgen voor een nog groter geluk in onze wereld!
Nike
Ondersteuning van het Nike Direct Communicatieteam met externe en interne storytelling rondom Nike’s visie op de toekomst van retail. Projecten waar ik aan heb gewerkt zijn onder andere de opening van de nieuwe flagship store aan de Champs-Élysées in Parijs en het creëren en managen van een tijdelijke app voor Nike’s winkelpersoneel in EMEA om gedurende de winkelsluiting door de COVID-19 pandemie connectie te houden met het bedrijf en het merk door het delen van nieuws,.
Gillette X KNVB
Samen met SportVibes heb ik gewerkt als projectmanager en communicatieadviseur aan de partnership tussen Gillette en de KNVB. We waren verantwoordelijk voor de totstandkoming van de samenwerking tussen de KNVB en Ronald Koeman, ontwikkelde het concept en activatie.
Equal Yoga
In 2016 ondersteunde ik een nieuwe yogastudio in Amsterdam met de PR voor hun eerste locatie.
UFC (Ultimate Fighting Championship)
Voor de UFC opereerde ik sinds 2016 als eerste contact in Nederland richting media en andere stakeholders. Projecten die ik voor hen heb gedaan zijn de promotie van de eerste twee Nederlandse UFC events en de coördinatie van de media-aandacht voor het wereldkampioenschap van atleet Germaine de Randamie. Door het vertellen van het juiste verhaal en de inzet van goede woordvoerders heb ik bijgedragen aan een brede acceptatie van de vechtsport in Nederland.
SportVibes
SportVibes: als Senior Communicatieadviseur vervulde ik twee keer een langere periode een interimfunctie bij sportmarketingbureau SportVibes. Klanten waar ik via hen voor werkte zijn: de KNLTB, Het Nederlands Handbalverbond, De KNVB, Gillette en Special Olympics.
Flocks
Samen met onder andere professioneel skiester Floor van Ameyde werk ik aan de introductie van een nieuw buitensportmerk: Flocks.